LAPOBLADESEGUR.CAT

ACTUALITAT
11 juny 2023
Categories
General

Oferta de treball: vigilant municipal

L’Ajuntament de la Pobla de Segur ha publicat una oferta a l’OTG de Tremp per al nomenament de forma temporal d’un/a vigilant municipal, en règim de funcionari/ària interí/ina.

Aquesta oferta està regulada per decret d’alcaldia 269/2023 de 12 de juny, que podeu consultar aquí.

El termini per fer la inscripció a aquesta oferta és fins al 20 de juny de 2023.

Requisits imprescindibles:

  1. Tenir la nacionalitat espanyola, d’acord amb la legislació vigent.
  2. Haver complert 18 anys i no haver superat l’edat establerta per a la jubilació forçosa.
  3. Estar en possessió del títol de graduat en educació secundària obligatòria, graduat escolar, FP de primer grau o cicle formatiu de grau mitjà, o equivalent.
  4. Estar en possessió del permís de conduir B vigent.
  5. Estar en possessió del certificat negatiu de penals i certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals.

Com ho heu de fer:

PAS 1: En cas de no tenir-ho fet, fer la inscripció com a demandant d’ocupació al 900 800 046

PAS 2: Fer la inscripció a l’oferta enviant el CV a: ofertestremp.soc@gencat.cat indicant el codi d’oferta 15037.

El nomenament serà temporal del 26 de juny (aproximat) al 30 de setembre de 2023 a jornada completa, jornada a torns, segons estableix el Reglament de vigilants municipals de l’Ajuntament de la Pobla de Segur.

El vigilant municipal objecte d’aquesta oferta gaudeix a tots els efectes, en l’exercici de llurs funcions, de la condició d’agent de l’autoritat, segons l’article 108 de modificació de la Llei 16/1991 (Policies locals) de la Llei 5/2020, de 29 d’abril.

Sou brut mensual de 1.401,73 € (x14 pagues).

Realitzarà, en general, les següents funcions, d’acord amb el Reglament de vigilants municipals de l’Ajuntament de la Pobla de Segur i l’article 13 de la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals:

Custodiar i vigilar béns, serveis, instal·lacions i dependències municipals:

  • Controlar i vigilar les entrades i sortides de l’edifici o dependència per tal de mantenir l’ordre.
  • Encarregar-se de l’obertura i tancament de les instal·lacions i dependències.
  • Controlar, supervisar i fer complir la normativa en relació al correcte manteniment de la instal·lació.
  • Realitzar tasques d’informació al públic i suport logístic a les dependències municipals.
  • Controlar i verificar el bon funcionament del mobiliari, instal·lacions, materials, etc., de les dependències, avisant de les averies o desperfectes.
  • Fer arribar als serveis municipals corresponents i amb tota celeritat qualsevol incidència que es produeixi a la via pública que hagi de ser resolta (senyals en mal estat, vandalisme, desperfectes en el mobiliari urbà, llums que no cremen, averies a la xarxa d’aigües, etc.). Comprovació periòdica de la seva resolució.
  • Fer arribar als serveis municipals informació sobre espais bruts i en mal estat, patis amb excés de vegetació, excessos de vegetació en vies públiques i incidències en parcs i jardins.
  • Altres similars.

Ordenar i regular el trànsit dins el nucli urbà, d’acord amb les normes de circulació:

  • Controlar, regular i senyalitzar el trànsit en hores punta, llocs d’interès i altres zones que necessitin un recolzament exprés. Controlar el bon funcionament de les zones blaves i el compliment dels horaris.
  • Ordenar i senyalitzar presencialment possibles desviacions o modificacions del trànsit derivades de mesures de millora de la mobilitat per diferents motius (obres, accidents, autocars en les escoles…).
  • Organitzar la mobilitat durant les festes populars i actes públics i en les sortides i entrades de les escoles.
  • Vigilar i denunciar les infraccions del trànsit produïdes a les vies urbanes.
  • Controlar i gestionar la retirada de la via pública dels vehicles abandonats.
  • Estudiar i proposar millores de mobilitat dels vianants i del trànsit rodat.
  • Informar de la senyalització deteriorada, confosa o insuficient.
  • Fer-se càrrec de les variacions de trànsit i l’organització de mobilitat que es produeixin en festes i tota mena d’activitats lúdiques que es realitzen. Col·locar tots els elements de senyalització necessaris pel bon funcionament de l’activitat des del punt de vista de la mobilitat.
  • Actuar com a organitzador de la mobilitat en totes les situacions en que es requereixi de forma accidental (càrrega i descàrrega, camions de gran tonatge, etc.) i situacions permanents (escoles…).
  • Altres similars.

Participar en les tasques d’auxili a la ciutadania i de protecció civil, d’acord amb el que disposin les lleis:

  • Donar suport a tots els cossos i serveis implicats en els plans de protecció civil de la corporació.
  • Col·laborar per garantir la seguretat i bona convivència de la ciutadania del municipi.
  • Contactar amb el moviment associatiu i tota mena d’actes públics per donar el seu suport logístic en els actes que s’organitzin i millorar-ne la protecció i el bon funcionament de les activitats que es realitzen.
  • Tenir presència a les activitats públiques i col·lectives que es realitzen a la població de cara a donar suport en tot el que sigui necessari des de les seves funcions. Aquesta presència serà prioritària si no hi cap emergència en la que es reclami la seva presència.
  • Contactar durant el torn corresponent amb els organitzadors d’activitats socials, culturals, esportives, lúdiques o similars a fi i efecte de coordinar el suport dels vigilants en el camp de la seguretat, trànsit o bon funcionament de les activitats.
  • Tenir presència en els punts del municipi on desenvolupin activitats per vetllar pel bon funcionament d’activitats i serveis.
  • Emetre informes, informar i fer seguiment dels incidents i afers relacionats amb els serveis socials.
  • Altres similars

Vetllar pel compliment dels reglaments, de les ordenances, dels bans, de les resolucions i de les altres disposicions i actes municipals:

  • Vetllar pel compliment de les ordenances i disposicions municipals a l’espai públic.
  • Complimentar els documents administratius necessaris per al desenvolupament de les funcions atribuïdes (denúncies, demandes, sol·licituds…).
  • Atendre al ciutadà/na en demanda d’informació relacionada amb la seguretat, procediments, normativa, etc.
  • Vetllar pel comportament cívic de la ciutadania en actes públics i comportaments individuals.
  • Formular denúncies per incompliment dels reglaments, ordenances, bans, resolucions i d’altres disposicions i normes municipals.
  • Comprovar permisos i comunicacions prèvies d’obres i comunicar tota obra que es realitzi a nivell privat als serveis tècnics a fi que es pugui verificar si es té el corresponent permís i/o comunicació prèvia.
  • Col·laborar en les tasques judicials pròpies del Jutjat de Pau, quan siguin requerits per fer-ho.
  • Altres similars

Per més informació contacteu amb l’Ajuntament de la Pobla de Segur al 973680038 (Núria Farrús) o promocioeconomica@lapobladesegur.cat